Przejdź do treści

Zachodniopomorskie z Animal Helper

Młody jeleń w potrzasku, otruty kot, a nawet mieszcząca się w szczecińskim mieszkaniu pseudohodowla psów. To tylko niektóre ze zgłoszeń, które wpłynęły do centrali Animal Helper z województwa zachodniopomorskiego. Od nieco ponad tygodnia mieszkańcy tego obszaru korzystają ze „112 dla zwierząt”.

Zgłoszenia z Zachodniopomorskiego do centrali Animal Helper wpłynęły już pierwszego dnia otwarcia się aplikacji na to województwo. I tak jak w przypadku województwa pomorskiego – dominują te, dotyczące znęcania się nad zwierzętami.

Pierwsze mandaty za złe traktowanie zwierząt

Jedno z pierwszych zgłoszeń, które otrzymaliśmy dotyczyło psa przebywającego w niehumanitarnych warunkach, na tyle ogrodu jednego ze szczecińskich domów. Według zgłaszającej, pies utrzymywany jest na łańcuchu przez cały czas, ma ograniczoną swobodę ruchu i dusi się, gdy szczeka na przechodniów.

Nasze operatorki natychmiast przekazały zgłoszenie Straży Miejskiej w Szczecinie, z prośbą o kontrolę. Na miejscu okazało się, że rzeczywiście, pies przebywa na uwięzi powyżej 12 godzin, co jest niezgodne z ustawą o ochronie zwierząt. Pies wykazywał również oznaki lekkiej agresji. Opiekun zwierzęcia został ukarany grzywną, a także pouczony o zasadach utrzymywania zwierząt domowych.

Sprawy w toku

Zgłoszenia można składać telefonicznie i formularzowo. Te drugie, o ile to możliwe, opatrzone są zdjęciami. To szczególnie istotne w kontekście znęcania się nad zwierzętami, bo zdjęcia i materiały video to najlepsze dowody w sprawach sądowych. Niestety, w przeważającej większości zgłoszeń, często już na pierwszy rzut oka widać, że warunki bytowe zwierząt są niewłaściwe.

Do tej pory do centrali Animal Helper wpłynęło już kilka takich zgłoszeń z województwa zachodniopomorskiego. Należy jednak pamiętać, że w przypadkach dotyczących zwierząt, nie wszystkie działania udaje się zamknąć w ciągu dnia, kilku dni, a nawet tygodnia.  – Wiele z tego typu spraw już trafiło do odpowiednich służb i jednostek, a w niektórych już przeprowadzono kontrole i interwencje, na których wynik oczekują nie tylko nasi operatorzy, ale przede wszystkim zgłaszający – tłumaczy Adam Van Bendler, inicjator powstania aplikacji.

Zgłoszenia odrzucone

Niestety, nie wszystkie zgłoszenia, które wpłynęły z województwa zachodniopomorskiego udało się przeprocesować. – Zauważalnie dużo większy odsetek zgłoszeń, w porównaniu z tymi z Pomorskiego, to zgłoszenia w stylu „facet bije psa”. Bez zdjęcia, bez opisu sytuacji, z pinezką umieszczoną w losowym miejscu – mówi Paweł Waszkiewicz, współtwórca projektu, który koordynuje prace centrali Animal Helper.

Do prawidłowego przyjęcia zgłoszenia, operatorzy potrzebują m.in. dokładnego adresu, opisu sytuacji, a najlepiej możliwości skontaktowania się ze zgłaszającym i dopytania o szczegóły, które potrzebne są działającym w terenie służbom i organizacjom. – Chcielibyśmy uczulić zgłaszających, by przesyłali nam jak najwięcej informacji, które pozwolą nieść realną pomoc – dodaje Waszkiewicz.

Ciepłe przyjęcie w Zachodniopomorskiem

Animal Helper działa w województwie zachodniopomorskim dzięki KupBilecik.pl. Koszalińska firma zdecydowała się wesprzeć projekt w ramach prowadzonej przez siebie akcji „Pomagaj zwierzętom razem z KupBilecik”. – Nasi klienci kochają zwierzęta i chcą pomagać, czego dowodem jest wsparcie dziesiątek placówek pomagających zwierzętom. Narzędzie takie jak Animal Helper jest kluczowym aspektem jeśli właśnie o pomaganie chodzi, dlatego też nasza decyzja wsparcia projektu spotkała się z ogromną radością – opowiada Ewelina Tujaka, manager w KupBilecik.pl.

Za pomocą aplikacji, zgłoszenia trafiają do centrali, gdzie specjalnie przeszkoleni pracownicy błyskawicznie przekierowują je do odpowiednich służb, jednostek lub organizacji. Po to, by zgłaszający nie tracił czasu na zastanawianie się, gdzie szukać pomocy, gdy widzi zwierzę w potrzebie. – Współpraca ze służbami odbywa się w bardzo przyjaznej atmosferze i dziękujemy za takie ciepłe przyjęcie – zakończył Paweł Waszkiewicz.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *